Inschrijven

Privacyreglement

Uw therapeut houdt, om uw behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren een registratie bij van uw medische en administratieve gegevens. Op deze registratie is de Wet op geneeskundige behandelovereenkomst (WGBO) van toepassing, deze wet beschrijft de rechten en plichten van cliënten in de zorg.
De WGBO is van belang voor iedereen die met medische zorg te maken krijgt. Wanneer een therapeut een patiënt gaat onderzoeken of behandelen, is sprake van een geneeskundige behandelingsovereenkomst. De wet is bedoeld om de positie te versterken van patiënten die medische zorg nodig hebben. De WGBO regelt:

  • recht op informatie over de medische situatie
  • toestemming voor een medische behandeling
  • inzage in het medisch dossier
  • recht op privacy en geheimhouding van medische gegevens (beroepsgeheim)
  • recht op vrije artsenkeuze
  • vertegenwoordiging van patiënten die niet zelf kunnen beslissen

Verstrekking persoonsgegevens

U heeft het recht om de gegevens die over u zijn vastgelegd in te zien. Indien u meent dat gegevens onjuist zijn vastgelegd kunt u de behandelaar verzoeken deze te wijzigen.
Alleen gegevens die te maken hebben met de behandeling worden in het medisch dossier opgeslagen.
Wanneer het voor het onderzoek van belang is dat gegevens wel tot u persoonlijk herleidbaar zijn, zullen deze pas worden verstrekt (aan de onderzoeker) wanneer u daarvoor toestemming heeft verleend.
Gegevens van cliënten worden niet aan derden verstrekt ook niet aan naaste familie. Gegevens worden pas vrijgegeven nadat de cliënt hiervoor toestemming heeft gegeven. Ook na overlijden worden de gegevens niet openbaar gemaakt.
Nadat de cliënt behandeld is, worden de gegevens zodanig gearchiveerd dat alleen de hierboven eerder genoemde beperkte groep mensen deze gegevens in kan zien.
Indien u van mening bent dat de praktijk niet op de juiste manier met uw gegevens omgaat, kunt u dit, via de geldende klachtenregeling binnen de praktijk, kenbaar maken.

Reglement

Uw behandelaar gaat zorgvuldig met gegevens om. Daarom is naast de bovengenoemde Wet, een aantal regels vastgelegd in een privacy reglement te weten:

Behalve de behandelaar die u behandelt heeft ook een beperkt aantal andere personen toegang tot de gegevens die in de registratie zijn opgenomen. Dit zijn bijvoorbeeld de waarnemers, andere fysiotherapeuten in de praktijk, eventuele stagiaires en administratieve krachten. Al deze personen hebben een geheimhoudingsplicht.

OREC Fitness & health

Algemene voorwaarden en huisregels

   1. Definities

  1. Onder activiteiten wordt verstaan alle groepslessen, fitness en buitenactiviteiten van OREC
  2. Een deelnemer is een ieder die deze overeenkomst is aangegaan.
  3. Groepslessen zijn: Outdoor Bootcamp, Zofit lessen, Corestability lessen, Flow Yoga.
  4. Alle lessen kunnen door een trainer of een paramedische medewerker worden uitgevoerd.
  5. De intake bestaat uit het afnemen van (medische) vragen, bepalen van biometrische gegevens, longfunctie meting, bloeddruk meting, kracht & conditie testen en basisinstructie.
  6. De intake is verplicht, voor de kosten kijk op de actuele prijslijst op: https://www.orec.nl/over-orec/tarieven/ .
  7. De basisinstructie is de uitleg het gebruik van fitnesstoestellen, gebruik van kleedkamers, manier van registreren, wijze van facturatie (incasso / op factuur).
  8. De intake kosten zijn de kosten voor het administratieproces en de verwerking van de (medische )vragenlijst en alle metingen. Hiervan wordt een rapportage gemaakt en meegegeven/toegestuurd.

   2.  Deelnemersovereenkomst

  1. De door de deelnemer ondertekende overeenkomst vormt met deze voorwaarden een onverbrekelijk geheel tot wederopzegging van het abonnement.
  2. Deze deelnemersovereenkomst is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
  3. Volgens de “Wet van Dam” mag na het verstrijken van de eerste periode van de overeengekomen deelnemersovereenkomst niet stilzwijgend worden verlengd voor eenzelfde periode. Na het verstrijken van de eerste overeengekomen abonnementsperiode is het abonnement, metinachtneming van de opzegtermijn van 1 maand, te allen tijde op te zeggen.
  4. Bij het aangaan van een abonnement is een intake verplicht om de algemene gezondheid in kaart te brengen.
  5. OREC behoudt zich het recht om reglementen, groepslessen en/of openingstijden aan te passen.

   3.  Deelnemersbijdrage

  1. Bij het aangaan van de deelnemersovereenkomst is de deelnemer verplicht alle kosten te voldoen via automatische incasso of per factuur.
  2. De deelnemersbijdrage zal iedere maand, vooraf de betreffende maand, per automatische incasso van uw rekening worden geschreven of worden gefactureerd.
  3. OREC behoudt zich het recht voor om deelnemers bij wie het herhaaldelijk (3 keer) niet mogelijk is de deelnemersbijdrage van de rekening af te schrijven, de deelname aan activiteiten te weigeren. Daarnaast wordt een incassobureau ingeschakeld om het verschuldigde bedrag te incasseren.
  4. De contributietarieven kunnen ten allen tijden worden aangepast. Dit moet minimaal 1 maand voor aanvang worden aangegeven en heeft betrekking op de nieuwe abonnementsperiode.
  5. Teruggave van de contributie is ten alle tijden en onder alle omstandigheden uitgesloten, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

   4.  Opschorten en inhalen van lessen

  1. OREC behoudt zicht het recht voor om tijdens feestdagen en vakantieperiodes enige dagen te sluiten. Deze data worden ruim van tevoren aangekondigd.
  2. Verzuimde lessen en/of trainingen worden door OREC niet terugbetaald maar kunnen worden ingehaald binnen een acceptabel termijn van het abonnement.
  3. Bij ziekte, blessure of ander medische ongeschiktheid is het mogelijk het abonnement tijdelijk op te schorten. Een abonnement kan niet met terugwerkende kracht worden opgeschort. Bij het opschorten van het abonnement wordt een datum afgesproken wanneer het opschorten stopt. Maximale tijd is 12 weken, tenzij anders overeengekomen. Opschorten van het abonnement dient u aan te geven per email via : info@orec.nl

   5.  Beëindiging deelnemersovereenkomst

  1. Indien een deelnemer de deelnemersovereenkomst wenst te beëindigen kan dit per email naar info@orec.nl of schriftelijk naar OREC te Loosdrechtse Bos 17, 1213 RH te Hilversum gestuurd
  2. Beëindiging zoals in het vorige lid (5a) bedoeld, dient te geschieden één maand voor aanvang van de nieuwe maand.
  3. De deelnemer heeft een opzeg termijn van 1 maand.
  4. De deelnemer dient bij beëindiging van de deelnemersovereenkomst alle openstaande contributie binnen twee weken te voldoen.
  5. Elke deelnemersovereenkomst kan door de deelnemer binnen 7 dagen na ondertekening van de deelnemersovereenkomst zonder opzegtermijn schriftelijk worden beëindigd. Hierbij zullen alleen de eenmalige intake- en inschrijfkosten in rekening worden gebracht.
  6. Na opzeggen zullen de persoonsgegevens twee jaar bewaard worden na afloop van de abonnementsperiode of worden eerder verwijderd op eigenverzoek na beëindiging van de abonnementsperiode.

   6.  Privacy beleid

  1. De persoonsgegevens benodigd voor de deelnemersovereenkomst of intake formulieren worden zorgvuldig bewaard gedurende het lidmaatschap en twee jaar na beëindiging van de abonnementsperiode.
  2. Het bewaartermijn van de deelnemersovereenkomsten en/of intake formulieren is twee jaar na opzegging van het lidmaatschap.
  3. De persoonsgegevens worden niet met derden.
  4. Indien toestemming gegeven wordt het email adres alleen gebruikt voor de nieuwsbrief. Via deze weg zal communicatie plaats vinden over de lessen, aanbiedingen en veranderingen.
  5. Indien er vragen en/of problemen zijn m.b.t. het abonnement zullen de persoonsgegevens als het adres, telefoonnummer en emailadres gebruiktworden om contact op te nemen.

   7.  Aansprakelijkheid

  1. OREC is niet aansprakelijk voor enig letsel en/of schade van welke aard dan ook opgelopen tijdens of ten gevolge van een van de activiteiten van OREC.
  2. OREC is niet aansprakelijk voor vermissing, diefstal, schade, zowel direct als indirect, van of aan goederen van de deelnemers.
  3. Schade toegebracht aan enig roerende of onroerende zaken in eigendom toebehorend aan OREC is verhaalbaar op de schadeveroorzaker op grond van wettelijke aansprakelijkheid.
  4. De deelnemer verklaart de deelnemersovereenkomst en de medische vragenlijst naar waarheid te hebben ingevuld/aangegeven.
  5. De deelnemer is ten alle tijden zelf verantwoordelijk van het kenbaar maken van medische aandoeningen of klachten en beperkingen aan het houdings- en bewegingsapparaat.

   8.  Huisregels

  1. Deelnemers dienen zich volgende de algemeen geldende (fatsoens)normen en waarden te gedragen.
  2. De praktijk behoudt zich het recht voor om personen die aanstootgevend gedrag ventileren te verwijderen uit het pand.
  3. In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiervoor bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.
  4. Deelnemen aan activiteiten van OREC zonder gebruik van een schone handdoek is om hygiënische reden niet toegestaan. Tevens is het niet toegestaan de sportvloer te betreden met buitenschoenen.
  5. De deelnemer is verplicht om de door hem of haar aangetroffen en/of veroorzaakte beschadigingen onmiddellijk aan een medewerker van OREC te melden.
  6. De deelnemer is verplicht om materiaal na gebruik direct op te ruimen en schoon te maken van zweetdruppels.
  7. Het is de deelnemer niet toegestaan om de aanwezige audiovisuele apparatuur alsmede de koffiemachine en airconditioning zelf te bedienden.
  8. Na gebruik van los materiaal dient u dit op de daarvoor bestemde plaats terug te leggen.
  9. Glazen/bekers zijn niet toegestaan in de In de sportzaal dient u een bidon te gebruiken.
  10. Het gebruik van stimulerende of verdovende middelen is strikt verboden. Bij constatering volgt onmiddellijke beëindiging van de deelnemersovereenkomst en wordt de toegang met onmiddellijke ingang ontzegd, zonder recht op terugbetaling of schadevergoeding uit welke hoofde dan ook.

   9. Betalingsvoorwaarden

  1. OREC heeft met alle zorgverzekeraars zorgovereenkomsten afgesloten. Als u wilt weten of behandelingen binnen uw zorgverzekering vallen, hoeveel behandelingen er vergoed worden of wanneer de vergoeding stopt, adviseren wij om hiernaar te informeren bij uw zorgverzekeraar. Indien u niet of onvoldoende verzekerd bent voor de afgenomen behandelingen, is dit uw eigen verantwoordelijkheid, u ontvangt in dit geval een particuliere nota van OREC. OREC kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het versturen van particuliere nota’s.
  2. Als uw e-mailadres en telefoonnummer bij ons bekend zijn, ontvangt u de nota digitaal. Indien u de nota liever niet digitaal ontvangen, dan kunt u dit aangeven bij uw behandelaar.
  3. OREC hanteert de tarieven die met uw zorgverzekeraar zijn overeengekomen. Indien u niet verzekerd bent bij een Nederlandse zorgverzekeraar, of wanneer u geen behandelingen meer vergoed krijgt vanuit de basis- of aanvullende verzekering zijn de particuliere tarieven van toepassing. Het is mogelijk dat het bedrag van uw zorgverzekeraar verschilt met het bedrag wat hier genoemd wordt.
  4. U kunt uw afspraak tot 1 werkdag van tevoren kosteloos verplaatsen of afzeggen. Afspraken op maandag dienen vóór vrijdag 17.00 uur verplaatst of afgezegd te worden. Wanneer u uw afspraak niet tijdig afzegt, moeten wij deze bij u in rekening brengen. Een te laat geannuleerde afspraak, wordt niet door uw verzekeraar vergoed. In dit geval wordt het particuliere tarief voor een niet nagekomen afspraak in rekening gebracht.
  5. Om uw behandeling(en) te kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar kunt u niet op dezelfde dag door een andere fysiotherapeut behandeld worden.
  6. Tijdens de eerste afspraak starten we meteen met de eerste behandeling. Onderdeel hiervan zijn de intake en het onderzoek. Voor de eerste afspraak worden twee zittingen gerekend.

10. Notatraject
Wanneer de aangeleverde declaratie niet of gedeeltelijk vergoed wordt door de zorgverzekeraar, dan starten wij een notatraject op. De nota’s worden verstuurd vanuit de handelsnaam www.infomedics.nl

11. Originele nota
U ontvangt eerst een originele nota. Deze nota dient binnen 30 dagen voldaan te zijn.

12. Herinnering
Indien na 30 dagen geen (volledige) betaling is ontvangen, wordt een herinnering verstuurd.

13. Laatste herinnering
Indien na de eerste herinnering geen volledige betaling is ontvangen, wordt een tweede herinnering gestuurd. De vordering wordt verhoogd met € 15,- en wettelijke rente.

14. Incassotraject CMIB
De nota wordt doorgezet naar Incassobureau CMIB. Vanuit het CMIB wordt er een aanmaning verstuurd en zal er via een geautomatiseerde belcomputer ook nog telefonisch worden gemaand. De hoofdsom van de vordering wordt verhoogd met 15%, met een minimum van € 40,00 en wettelijke rente.

15. Deurwaarderstraject

  1. Vind er na het incassotraject van CMIB ook geen (volledige) betaling plaats, dan wordt de nota overgedragen aan de gerechtsdeurwaarder.
  2. Voor vragen of opmerkingen over de ontvangen nota kunt u terecht bij het contact centrum van Infomedics. U kunt hiervoor terecht op de website www.infomedics.nl of bij de telefonische klantenservice via telefoonnummer 0900-4049404 (€ 0,35 per gesprek)

16. Eigendommen
De praktijk is niet verantwoordelijk voor uw eigendommen.

17. Niet roken
Binnen de praktijk mag niet worden gerookt.

18. Niet reanimeren
Indien u niet gereanimeerd wilt worden, bent u zelf verantwoordelijk voor een niet- reanimeren verklaring. Indien reanimatie nodig is, zijn we dat in alle gevallen verplicht te doen tenzij u een niet-reanimatie verklaring zichtbaar op uw lichaam draagt. Deze kunt u aanvragen bij:
De Nederlandse Hartstichting (www.hartstichting.nl)
Nederlandse Vereniging voor een vrijwillig levenseinde (www.nvve.nl)

19. Actueel nieuws
Voor actuele zaken en veranderingen verwijzen wij u naar onze website: www.orec.nl